Jinde přidáno

4. 8. – Hlod 62

21. 4. (!) – Hlod 61

11. 4. – Hlod 60

24. 3. – Hlod 59

14. 3. – Hlod 58

Premiéry v hledáčku

Kingsman: Zlatý kruh

v kinech od 21. 9.

Seriálové tipy
Kontakt & FB

David Koranda

Jumpstar @ seznam.cz

——-

Facebook-logo-PSD

TOPlist

Filmové propadáky se stamiliónovými výdělky

2016 <

I v roce 2016 se nám urodila pořádná nadílka filmových propadáků. Není se čemu divit, když studia – Disney přiznaně a ostatní jakbysmet – najela na politiku blockbusterů. Dnes se tedy do kin dostávají v první řadě blockbustery za stovky milionů dolarů, zatímco ostatní, levnější filmy jim zpravidla jen vytváří protiváhu v rámci tzv. „counter-programmingu“, případně se nasazují do dvou třech měsíců, kdy diváci od všech těch velkofilmů potřebují krátkou pauzu (leden, únor, říjen). V seznamu dole naleznete klasicky pouze ty největší propadáky; tedy ty největší blockbustery, které prodělaly největší peníze. Nízkorozpočtové filmy a nezávisláky typu Královny z Katwe (rozpočet $15 milionů, výdělky $10 milionů), které sice také prodělaly kalhoty, ale pro studia to nebyla tak veliká bolístka, pro jejich obrovský počet raději přecházím. A stejně tak se vyhýbám velkofilmům, které byly pro studia zklamáním, ale svoje náklady reálně pokryly jen tak tak nebo nepokryly, ale zato jen o fous – například dvojce Teenage Mutant Ninja Turtles (rozpočet $135 milionů, výdělky $245 milionů) nebo dvojce Dne nezávislosti (rozpočet $165 milionů, výdělky $390 milionů).

Obr Dobr, Photo © Walt Disney Studios Motion Pictures, Freeman Ent.

Obr Dobr (2016) – Steven Spielberg je spolu s například Robertem de Nirem nebo Meryl Streep jednou z těch osobností Hollywoodu, které si mohou díky bývalým úspěchům dnes dělat, co jen chtějí, a nikdo si nedovolí proti nim říct jediného křivého slova. Akorát by bylo fajn, kdyby Spielberg nezavdával kritice a divákům tolik důvodů ho těmi křivými slovy zasypávat. Ačkoliv se coby scenárista a producent v posledních letech podepsal pod spoustou skvělých filmů, na pozici režiséra je to jedna bota vedle druhé. Za posledních deset let Spielberg nenatočil nic, co by bylo zároveň kriticky oceňované, zajímavé, záživné a vydělalo to hodně peněz. Lincoln byla nuda směřovaná výhradně pro oscarovou komisi, Mnichov si dnes už nikdo nepamatuje a ve své době ho nikdo neviděl. To samé Válečný kůň a Most špionů. Tintin bylo zklamání a čtvrtý Indiana Jones hotový výsměch. A letos se Spielberg nepředvedl ani s Obrem Dobrem – vysokonákladovou filmovou katastrofou, která byla hloupě napsaná, hloupě vypadala a ani hlupáci na ni nešli. Obr Dobr stál $110 milionů a vydělal jich po celém světě pouze $179.

Ben-Hur, Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), Forum Film

Ben-Hur (2016) – Že šlo o neoriginální předělávku, by možná ani tak nevadilo. Předělávek se točí spousta a hodně si jich na sebe i vydělá. A konkrétně Ben-Hur byl předělávkou filmu z roku 1959, který byl předělávkou filmu z roku 1925, který byl předělávkou filmu z roku 1907, který byl adaptací divadelní hry z přelomu století, která byla adaptací románu generála Wallace z roku 1880. Tenhle příběh očividně jede a vede a frčí a další taková slovesa. Ale na snímek bez pořádných hvězd, ale zato s ošklivými efekty a se slyšitelně / viditelně mizerným scénářem se tvůrcům kupodivu nepodařilo nikoho nalákat. Za samotnou výrobu tohoto spektáklu vysolili rovných 100 milionů dolarů a z kas kin si jich „odnesli“ jen $94.

Alenka v Říši divů: Za zrcadlem, Photo © Walt Disney Studios Motion Pictures, Falcon

Alenka v Říši divů: Za zrcadlem (2016) – Dvojka Alenky v Říši divů se dá považovat za názorný příklad „pokračování, o které nikdo nestál“. Původní film tvořil krásný, uzavřený příběh, který nepotřeboval nijak dál protahovat. Jenže zároveň díky šťastně zvolené formě – šlo o tři-déčko vypuštěné v době, kdy tahle filmová forma ještě někoho zajímala – vydělal přes miliardu dolarů, takže se dalo čekat, že se na něj studio bude pokoušet navázat ve snaze vydělat miliardu druhou. Bohužel mezi oběma filmy byla šestiletá pauza, během níž i ti nejzapálenější fanoušci vychladli. Vedle toho si stačil původně do nebes vynášený Johnny Depp zruinovat image vynikajícího charakterního herce účastí v nespočtu nehorázných kravin, a navíc díky nespočtu snímků až příliš spoléhajících na vizuální efekty diváci přestali mít zájem o animované patlaniny. No prostě, dvojka Alenky stála $170 milionů (přičemž velkou část sežraly vizuální orgie a dvacet mega si užral Depp) a vydělala jen $300.

Aliance, Photo © Concorde Filmverleih GmbH, Freeman Ent.

Aliance (2016) – Filmová sága Divergence vyšuměla tak moc, že když se dostala k první půlce závěrečného dílu (haha, oni si navíc mysleli, že lidi ještě podojí na tom, že rozdělili poslední knihu do dvou filmů), studio do filmu vrazilo $110 milionů a vydělalo jich $179. Důsledky tohoto neúspěchu byly vyvozeny rychle a neúprosně: Přípravy posledního filmu byly zastaveny a začalo se mluvit o tom, že by se příběh dokončil v podobě televizního filmu, který by se stal odrazovým můstkem navazujícího seriálu. Ten už by se točil kolem jiných postav než těch z filmu. (Což mi mimochodem zní jako PR výmysl, jímž si studio snažilo zachovat tvář – proč by ostatně cpalo další peníze do projektu, od něhož vidělo, že mu beztak utíkají diváci, že?) Televiznímu projektu se ovšem představitelka hlavní role Shailene Woodley neupsala, a protože stále žije ve světě, kdy ona je áčková hvězda a televize je fuj, tak se zařekla, že ačkoliv by příběh své postavy ráda uzavřela, na televizní obrazovce to dělat nebude. A tím to vlastně skončilo. Sága Divergence vyšuměla, vypařila se. Už není a nebude.

Bohové Egypta, Photo © Lionsgate / Lisa Tomasetti, Bontonfilm

Bohové Egypta (2016) & Krotitelé duchů (2016) – O obou těchto filmech už jsme se během roku do hloubky bavili. O Bozích Egypta zde a zde a zde. A o Krotitelích duchů tady. Nyní mi tedy nezbývá než doplnit, že Bohové Egypta při rozpočtu $140 milionů vydělali $150 milionů a Krotitelé duchů si s rozpočtem $144 milionů odneslyi $229 milionů. Auvajs!

Deepwater Horizon: Moře v plamenech, Photo © Summit Entertainment, Freeman Ent.

Deepwater Horizon: Moře v plamenech (2016) – Tenhle film přišel do kin a zase z nich odešel, aniž by si ho kdokoliv všiml. Absolutně netuším, jak je možné, že se o něm vůbec nevědě— Ou, ono ho distribuovalo studio Lionsgate? Aha, tak to už chápu. Takhle se potápí filmy, dámy a pánové. Moře v plamenech stálo $156 milionů a z kin si jich odneslo $119. Je to trochu škoda, protože celá druhá polovina filmu je nabitá akcí a sama o sobě stojí za to, ale co už. Mimochodem, povšimněte si také, že jde o další z dlouhé řady mužských filmů o mužské odvaze natáčených pro muže a s (bílými, hetero) muži ve všech zásadních rolích, v němž studio utopilo obrovské peníze, diváci – včetně samotných mužů – se mu na něj vybodli a studio na něm prodělalo kalhoty. Moře v plamenech tedy doplatilo na ten samý omyl jako Do posledního dechu nebo Krotitelky duchů: Jestliže nějaký film ušijete jeho zaměřením a obsazenými herci na míru jen jednomu druhu diváka, nemůžete čekat, že vám na něj půjdou všichni. O což zrovna v případě blockbusterů jde. Jestli mi nevěříte, schválně si porovnejte obsazení Moře, Dechu a KrotitelekRogue One, třetím Captain America, Sebevražedným oddílem nebo Fantastickými zvířaty – tedy s jedněmi z nejvýdělečnějších filmů v tom samém roce.

Lovec: Zimní válka, Photo © Universal Pictures / Giles Keyte, CinemArt

Lovec: Zimní válka (2016) – Tohle bylo druhé „pokračování, o které nikdo nestál“. První film byla oddychová fantasy blbinka s výbornou záporačkou a zajímavými efekty a výpravou. Dvojka… No, výprava nijaká, stará záporačka téměř nepřítomná, nová záporačka nijaká, původní hrdinka žádná, protože se jí studio chtělo zbavit, nový hrdina nijaký, efekty divné, výprava divná… Koho proboha napadlo vlít do takového projektu $115 milionů? A divil se někdo, když se pak tahle filmová polízanice stala terčem kritiky a vydělala v kinech pouze $164 milionů? Minimálně my, kteří už jsme viděli, kolik vydělaly oba filmy s Chrisem Hemsworthem z loňského roku, jsme překvapení určitě nebyli.

Assassin’s Creed, Photo © 20th Century Fox, CinemArt

Assassin’s Creed (2016) – Konkrétní detaily o tomto filmu, za jehož produkci studio Fox vyplázlo $125 milionů, si doplníme, až budou známy. Už teď je ale jasné, že půjde o propadák a zároveň o již několikátý kasovní neúspěch Michaela Fassbendera v řadě. Dva-šestnáctkový Warcraft, který byl rovněž adaptací známé počítačové hry, si na sebe tak tak vydělal pouze díky „enormním tržbám“ z Číny. Assassin’s Creed se v téhle zemi ale nasazovat nebude, takže tvůrci vydělají kulové. Za zmínku mimochodem stojí i to, že Warcraft i Assassin’s Creed pojí ten samý scenáristický / producentský / tvůrčí přešlap, který jsme si popisovali v jednom z předešlých hlodů – tedy že si tvůrci byli tak jistí tím, že tenhle film bude pouze prvním v dlouhé řadě, že si s ním nedali moc práce, ty nejlepší příběhy si nechali v záloze a v téhle „jedničce“ na ně pouze odkazovali.

—————————–

—————————–

Korekce: Lucifrid

—————————-

Zdroje:

http://www.tgdaily.com/games-and-entertainment-features/62897-john-carter-costs-disney-chairman-his-job

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2362055/The-Lone-Ranger-Hollywood-prepares-fourth-100million-film-flop-box-office-weeks.html

http://www.filmsite.org/greatestflops.html

http://www.trust.org/item/20140529183634-i02o9

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BoxofficeBomb

http://www.irishexaminer.com/lifestyle/features/separating-hits-from-flops-at-the-box-office-260348.html

http://warmovies.about.com/od/FilmCriticism/fl/Removing-the-Mystery-of-Box-Office-and-Film-Budgets.htm

http://skymovies.sky.com/50-movie-flops

Pages: 1 2 3 4 5

8 komentářů u Filmové propadáky se stamiliónovými výdělky

  • Cože? Takže Aliance teda už nebude mít pokračování? No jako upřímně, ani se nedivím….četla jsem knihy kdysi dávno a líbily se mi, ale když jsem viděla ten poslední film, tak jsem si říkala…o čem bude další díl? Vždyť co si pamatuju, tak tam bylo snad všechno z knihy…teda kromě jedný věci, ale nebudu spoilerovat. A neřekla bych, že Shailene až tak vadí televizní tvorba…..vždyť natočila minisérii Big little lies, ale je zase fakt, že v téhle sérii budou skvělé herečky jako Nicole Kidman a Reese Witherspoon…kvůli nim a dobrému scénáři možná člověk udělá vyjimku

    • Tak tak, nebude. Studio mělo velké plány, ale než se stačilo rozkoukat, diváky přešla Young Adult mánie…

      S tou televizní tvorbou máte pravdu – Shailene se upsala projektu Big Little Lies, což je minisérie z produkce HBO, která půjde na obrazovky v tomto roce a která je už jen svým obsazením hodně nóbl. A já si právě myslím, že kdyby po té vysokoprofilové, blockbusterové sérii Shailene najednou skočila naráz do dvou televizních projektů, snížila by si tím svůj herecký profil. Najednou by to nebyla filmová herečka, ale v jejích očích by „spadla“ mezi herce televizní. Čemuž se chtěla vyhnout. Anebo to celé byla jen taková studiová PR šaráda a na celé věci není pravda nic než to zrušení divergentního projektu. Kdo ví.

  • Obr Dobr vypadal divně už z prvních obrázků a trailerů. Spielberg už asi senilní a nemá potuchy, jaké pohádkové látky dnes frčí. A ignoroval finanční výsledky podobných projektů jako byl „Jack a obři“, kde se to obry jen hemžilo a divákům to bylo šumák. Diváky už nezajímají klasičtí obři, ale spíš obří potvory a roboti.

    Ben-Hur je látka, která už v dnešní době nikoho nezajímá. Náboženské filmy s patosem nejsou v kurzu. Po stránce výpravy a triků to nebylo špatné. Dokonce i ti herci vypadali víc jako Židé, než aríjší představitelé v 50. letech 20. století. Vůbec se nedivím malým výdělkům.

    Alenka 2 byla šílená digi-blbost, kde byla jediná fajn postava, a to Pán času. Deppa jako Kloboučníka nesnáším a během sledování jsem měl neustále nutkání mu nafackovat. Alenka ho měla nechat zhebnout. Naštěstí situaci zachránili diváci, kteří se nenechali zblbnout a utnuli plány na další pokračování.

    Neúspěch Alince trošku mrzí, protože ta série byla celkem zábavná, i když občas nastavovaná. Chápu, proč se herečka titulní role bojí hrát v TV. Ale pokud letos nedostane žádnou lepší nabídku, bude nakonec ráda za pravidelný příjem z televizní tvorby.

    Bohové Egypta prý díky kouzlení účetních zas nebudou takový propadák (zdroj Moviezone.cz). FIlm se mi líbil. Správná dobrodružná vymývačka mozku. V době, kdy se v skoro každém filmu vyskytuje nějaká digi-obluda, chápu ten nezájem amerického diváka. Doufejme, že Mumie Toma Cruise nebude propadák.

    Lovec:zimní válka. Stejně zbytečný film jako Alenka 2 a Ben-Hur. Koho zajímají osudy nabušenýho nýmanda, když chybí Sněhurka. Zrzavá Xena s malými košíčky to nezachrání. Alespoň, že se na konci objeví Charlize. Malé tržby potěšili. Je vidět, že kariéra Chrise Hemswortha je závislá jen na Thorovi. Jakmile v Avengers skončí, Chrise brzo uvidíme v televizi.

    Assassin’s Creed jsem ještě neviděl a nechce se mi věřit, že je to až taková blbost, jak píšou v recenzích a komentářích.

    • ad Ben Hur – Tady vám nevím. Náboženské filmy táhnout přinejmenším v USA, kde Ben Hur nikoho nezajímal. A možná to bylo proto, že svou marketingovou kampaň nestavěl na náboženství, ale na akci – a ani ta akce nevypadala dobře. Respektive to byla taková ta klasická digitální břečka.

      ad Aliance – Naprostý souhlas. Ona Shailene v té televizi přeci jen skončí. A ještě za ni bude ráda.

      ad Bohové Egypta – O tom financování a technicky nulových ztrátách studia jsme si psali i zde – v Hlodu 29.

      ad Assassin’s Creed – No, mně to jako blbost přišlo, ale třeba se vám na tom něco bude líbit. Každopádně z obchodního hlediska je Fassbender v tuhle chvíli nežádoucí komoditou.

  • Od Aliance nemohl člověk čekat nic jiného. Koho vůbec napadlo rozdělit poslední knihu, (ve které se nic neděje) na dva filmy? Bylo to sice „cool“ ale už i Hunger Games v tom měly menší problém. Kdyby to nechali jako jeden film, mohli dokončit trilogii, sice s menším výdělkem, ale bez skandálu a odchodu jejich hlavní hvězdy. Od Já toto docela vítám. A to tu před dvěma lety bylo několik zpráv jak filmová studia rychle nakupovala knižní trilogie protože se chystala to všechno zfilmovat. Naposledy se třeba psalo o Red Queen a nebo sérii Matched, která je tak nekvalitní, že se určitě nic točit nebude, ale autoři knih se určitě radují.

    Ale od Shailene je to ale trochu smutné. Je hezké, že se chce zuby nehty držet přesvědčení, že je filmová herečka, ale díky této divergentní sérii prorazila do mainstreamu a získala si fanoušky. Bez Divergence by ji dnes znal jen velmi málokdo. Otázkou ale je, není proti tomu studio pojištěné ve smlouvě. Určitě podepsala smlouvu na celou sérii filmů, nezahrnuje to i televizní film? Asi je to teď na pozadí pěkná právnická tahanice… smutné. Osobně se mi líbí, co na to téma jednou řekl Grace Randolph, aneb proč by měl člověk platit za nekvalitní film 150 korun v kině, když mu v TV zadarmo dávají kvalitnější filmy (Grace pro příklad uvedla efektivně povedené The Shannara Chronicles) což se zadarmo vysílá v televizi.

    Jinak, co se HBO týče tak podle mě, pokud jde o HBO je to podle mě hercům a herečkám jedno, protože díky Game of Thrones, True Detective i novému Westworld do toho herci jdou, však HBO jim může znovu nakopnout kariéru.. ale u HBO to začíná a končí. Na Netflix se také nehrnou a přitom tam dobrou sledovanost má skoro vše.

    • Rozdělení poslední knihy do dvou filmů frčelo už od doby Harryho Pottera, kde bylo relativně odůvodněné. Ale HG a Stmívání ukázaly, že to nedělá dobrotu všude. Divergence na to dojela. A ta série s bludištěm také měla mít poslední díl rozdělený, ale už se asi také nedotočí. Z obchodního hlediska je to fajn strategie, ale fanoušci a filmové umění celkově kvílí… Jinak ano, mám pocit, že jak už tohle šélenství po filmových adaptacích YA románů opadlo, ty věci, které jste zmiňovala, se na světlo světa nedostanou.

      Jehéj, někdo další se kouká na Grace! Jinak s tou Shailene, ona byla určitě smluvně vázaná k tomu poslednímu filmu, ale měl to být film s širokou distribucí, ne televizní. Čili studio nedodrželo podmínky smlouvy a herečka může ven.

      S Netflixem bych byl opatrnější. Tahle společnost nikde neuvádí čísla své sledovanosti, protože nemusí, a z toho mála, co se dostane ven, to až takové zázraky nejsou. Tady jen překopírovávám z jednoho článku na Variety: Among Netflix originals, “Stranger Things” ranks ahead of “Making a Murderer” (13.35 million), “Daredevil” season two (13.35 million), “Jessica Jones” (6.26 million), “Unbreakable Kimmy Schmidt” season two (6.08 million), “The Ranch” (6.01 million), “House of Cards” season four (5.67 million), “F is for Family” (4.81 million) all other Netflix series that Symphony tracks. Ostatní seriály typu Jessicy Jones nebo Luka Cage jsou na tom docela špatně, ale společnosti to, zdá se, až tolik nevadí, protože vydělává jinde a jinak.

  • Zdravím všechny.

    Z mého pohledu Lovec, Divirgence a Ben Hur jasný příklad, který se zkouší a vypadá to bude zkoušet v heslu „dokud to vydělává, točíme !!!! – stejná kvalita, více akce a diváci musí chodit buď z toho bude frančíza nebo postupně na TV, video – dokud je zisk nad úrovní nákladů. Nelíbí se mi to, dle mého vidění tak to nyní funguje.
    —-
    Asassin´s Creed stejně jako Warcraft podle mě doplatil na to, že je až příliš zmiňováno, že je to na základě pc hry, což část publika odradí, navíc Michael Fassenberg – zase není tak celosvětově populární, aby celý film utáhla jeho fanouškovská základna.

    Bohové Egypta – to je škoda mluvit. Nechápu, jak můžou dát režisérovi, který natočil jeden dobrý film takový rozpočet. Dodnes nechápu co měl ten film ukázat, jelikož selhával ve všech aspektech do průměru 🙁

    Deepwater Horizon: Moře v plamenech – tam si nemyslím, že by film zkrachoval na základě malé diverzifikace jednotlivých protagonistů. Selhal, dle mého názoru, z toho důvodu, že byl málo propagován, navíc šel do kin nevhodnou dobu a nebylo to frančíza (ani nemohla) jako Avengers atd..

    • Tak tak, dokud je známá značka a dokud to má potenciál alespoň trochu vydělat, tak se do toho půjde vždycky… Fassenberg pobavil 😀 Očividně vás nechává celé roky tak chladným, že vůbec neřešíte, jak se vlastně jmenuje. Ale žádná strach, už to asi dlouho řešit nebude potřeba. Mně se od Proyase ještě líbilo Já, robot, ale jinak souhlas – tolik milionů za takovou kravinu…

      Stranou DH, určitě máte pravdu v tom, že 1) špatná reklama, 2) nefranšízovost a 3) nevhodné nasazení hrálo svoji roli. Já bych tam klidně ještě přihodil absenci pořádných hvězd, protože Wahlberg je lidem už dlouho ukradený (Transformeři lákali na TRansformery), ale to je vedlejší. Jde mi o to, že tu malou diverzifikovanost bych rozhodně ze stolu nesmetával. Právě naopak – DH je jen poslední v dlouhatánské řadě filmů o mužské odvaze, které dostaly na frak. Vezměme si jen kombinaci moře+bílí muži+příběh o smrti a odvaze: to máme DH, Do posledního dechu, V srdci moře nebo před lety Master and Commander… všechno propadáky. Vedle toho je většina válečných filmů (stejné obsazení, stejná výchozí pozice) propadák – Železná srdce, 13 hodin, Na život a na smrt, Památkáři atd. atd. Tyhle filmy nevydělávají (a pokud ano, tak jen mizivě), protože i svým obsazením zajímají jen velmi maličkou výseč diváků, takže pokud mají enormní rozpočty, nemají šanci se splatit…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.