Jinde přidáno

4. 8. – Hlod 62

21. 4. (!) – Hlod 61

11. 4. – Hlod 60

24. 3. – Hlod 59

14. 3. – Hlod 58

Premiéry v hledáčku

Kingsman: Zlatý kruh

v kinech od 21. 9.

Seriálové tipy
Kontakt & FB

David Koranda

Jumpstar @ seznam.cz

——-

Facebook-logo-PSD

TOPlist

Krotitelky duchů a internetové zvěře III/III

3. března 2016 vychází první trailer k novým Krotitelům duchů a co se v tu chvíli odehraje na internetu, se dá zhruba přiblížit tímto gifem.

Kdo byste se chtěli podívat na oficiální trailer, ten je snadno k nalezení. Mně osobně ovšem přijde mnohem lepší jeho přestříhaná, fanouškovská verze, případně toto reakční video. Reakce na něj se z velké části pohybují v pochopitelné rovině zklamání a oprávněného hněvu, avšak bylo by hodně neupřímné zamlčet, že kromě těchto emocí reaguje až zarážející množství internetových uživatelů o poznání divočeji. Vzpomínáte si, jak jsme si ve článku o fiasku Fantastické čtyřky říkali o těch fanoušcích, „jejichž prvotním impulsem je hledat na všem chyby,“ a novinářích, „kteří jim v tomto ohledu dávají prostor a hlas“? Jak jsme si popisovali vlnu negativity, „která se díky davové mentalitě znuděných a krvežíznivých tween chytráků zvedla po uveřejnění detailů filmu“? Tak tohle samé se dá klidně napsat i o situaci, která je k vidění v komentářích pod tímto trailerem a která se rozlévá do všech médií.

Diváci trailer k novým Krotitelům duchů nejenže nepřijímají, oni si dokonce pořádají závody v tom, kdo ho bude v komentářích nenávidět víc – epičtěji, s užitím co nejdrastičtějších výrazů, co nejvtipněji a nejdůmyslněji. Začínají se zlomyslným potěšením sledovat poměr lajků a dislajků (v současnosti má trailer kolem 32,3 miliónů zhlédnutí a poměr likeů a dislikeů je zhruba 240,000 : 830,000; trailer se oficiálně stal nejnenáviděnější filmovou upoutávkou v dějinách internetu) a spousta komentujících nepokrytě přiznává, že se na trailer dívá jen kvůli komentářům. Protože jsou tak jízlivé, škodolibé, vzteklé a zvrácené, že se u nich náramně baví. Na herečky v hlavních rolích, režiséra a tisíce dalších lidí, kteří se podílejí na produkci, samozřejmě sere pes.

Photo by action_1971, Flickr, CC BY-SA 2.0

Komentáře se vlastně dají letmým pohledem rozdělit do několika kategorií:

1) Někteří fanoušci jsou zklamaní z toho, jak snímek vypadá. To je naprosto v pořádku, protože noví Krotitelé se všeobecně zdají takoví dost… nijací. Trailer odhaluje, že se režisér Feig ani nesnažil napodobit atmosféru původního filmu, takže původní realistické, téměř thrillerové pojetí snímku a chytrý konverzační humor nahradila groteska, tělesná komedie a řev. Postavám chybí chemie, efekty vypadají příliš uměle, postava Leslie Jones má velmi blízko k rasistickému stereotypu a na to, že má jít o komedii, se film zdá být až překvapivě nevtipný.

2) Jiní se cítí podvedení, protože jim studio slibovalo reboot, tedy jakýsi restart celé série, ale začátek traileru se tváří, jako by mělo jít o pokračování. „‚Před 30 lety…‘ Se stalo něco, na co vy vůbec nebudete navazovat, tak co to vytahujete?“ Přílišné spoléhání na nostalgii přijde divákům jako vypočítavost ze strany studia.

3) Další si opět zoufají nad tím, že jde o další předělávku, že se z Hollywoodu vytratila originalita, že mu došly nápady a že o tyhle neustálé restarty, rebooty, remaky a kdovíco ještě přece nikdo nestojí.

4) Jak jsme si již říkali, spousta lidí se baví tím, jak negativní reakce trailer vyvolává. Diváci si libují v tom, jak rychle stoupá počet disliků, a modlí se, aby se číslo už už přehouplo přes milión. Někteří dokonce dávají ostatním vědět, že na trailer šli jen proto, aby ho mohli záporně ohodnotit, ačkoliv jim do té doby byli Krotitelé duchů putna. Na vlně negativity se chce svézt každý a nikdo nechce zůstat pozadu.

5) Na druhou stranu se najde i malá skupina fandů, kterým upoutávka přijde vlastně docela dobrá, a nevěří vlastním očím, kolik nenávisti v lidech vyvolává.

Photo by clement127, Flickr, CC BY-NC-ND 2.0

6) No a pak tu jsou lidé, kterých je možná více, než byste tušili, kteří tento hejt-fest využívají k vlastnímu upuštění páry a sekci komentářů zaplevelují příspěvky tak strašně sexistickými a rasistickými, že se člověku ani nechce věřit, jak je někdo může vymyslet. Tady by se hodilo podotknout, že zrovna pohlaví a rasa jsou zde opět přitěžujícími okolnostmi. Divákům se upoutávka nelíbí, chtějí ji nějak shodit, ale mnozí z nich než aby vymýšleli nějaké objektivní argumenty, zaměřují se na to nejjednodušší a nejpovrchnější, co je k dispozici. O to více překvapí vysoký počet lajků u mnohých z těchto urážlivých výplodů.

Očividně tedy nejde jen o to, že by si pár pošuků potřebovalo nějakým způsobem ulevit po náročném dni. Mizerná kvalita traileru spíše bezděčně protrhla hráz něčeho, co se mezi lidmi už nějakou dobu hromadí. Že tahle povodeň nenávisti zasáhla zrovna Krotitele duchů podle mě nesouvisí ani tak se samotnou krotitelskou franšízou a fanouškovské lásce k ní jako spíše s okatě nízkou kvalitou inzerovaného snímku. Když totiž zalovíte v paměti, uvědomíte si, že v nepříliš dávných dobách vyvolával velmi podobnou (sexistickou a rasistickou) reakci i čtvrtý Šílený Max nebo třeba Epizoda VII Hvězdných válek. A naprosto stejného prskání si všimnete i v diskuzích pod trailerem k Star Wars: Rogue One („Hvězdný války jsou pro mě mrtvý. Nehodlám trpět dvě a půl hodiny čučením na další film o holčičí síle. Fakt díky, Kathleen Kennedy s tou svojí marxistickou sebrankou, žes nám zničila další filmovou franšízu.“ „Proč do nás furt hustěj tyhle sluníčkovský srágory? Nemůžou nám natočit nějaký normální Hvězdný války?“). Jenže všechny tyto filmy se na rozdíl od Krotitelů duchů už na první pohled jevily a jeví jako solidní podívaná, takže veškeré neetické kritice lidé nevěnovali až tolik pozornosti. Krotitelé duchů jsou jiní. Už od pohledu vypadají špatně, a frustrovaní diváci si tak konečně mohou společně na něčem smlsnout.

Photo by Brandi Korte, Flickr, CC BY-NC-ND 2.0

Studio se jejich rasistické a sexistické komentáře sice snaží promazávat, ale je jich příliš mnoho na to, aby tento úkol efektivně zvládalo. Na internetu se sice objevují názory, že Sony stahuje pouze ty komentáře, které se mu nehodí do krámu (údajně má odstraňovat komentáře faktické a objektivní a nechávat pod trailerem ty sexistické a rasistické, aby to vypadalo, že s filmem není nic špatně a fanoušci jsou prostě jen neomalení), ale ty všechny až příliš zavání nevěrohodností zaujatých konspiračních teorií. Zde dole uvádím jen malou ukázku ze dna téhle internetové stoky:

redworld13: chtělo by to výc černošek, jak fackujou satana

PROJECT ZOOGUNNER: teplejší než AIDS

Hawkin´s Dog: Feministický Krotitelky duchů, co se snažej dokázat, že jsou ženský stejně vtipný jako chlapi. Děláte si kurva prdel? Tenhle film v kinech bouchne jak cihla cé-čtyřky.

Phil A: Krotitelé duchů s krotitelkama? Nasrat. Nechci se holek nějak dotknout, ale tohle mi prostě nesedí, stejně jako ženskej fotbal.

DanielDupernex: Proč je Terry Crews oblečený za ženskou?

imaginarybrain: Barytonový hlas, „Letos v létě, jeden muž… Počkat, ne. Letos v létě, čtyři buchty… zničí všechno hezké, co si pamatujete z dětství.“ Už se nemůžu dočkat, až tahle píčovina vyjde a chlapi ze ScreenJunkies ji znásilní. Chci říct zhodnotí. Zhodnotí.

Ross Crispin: Tohle se natočilo proto, aby měly veganský pansexuální transsexuální feministky ze třetí vlny radost?

Photo by Amanda, Flickr, CC BY-NC-ND 2.0

The answer: Oni prostě museli najmout tu nejhnusnější černou držku, co?

FryerMC: Tlustoprdka, lesba, černoška, šprtka.

Agent 47: Ženský nejsou vtipný. Tohle není vtipný. Horší než rakovina.

Captain Weekend: Počkat, já myslel, že Melissa McCarthy hraje Slizouna…

NPHrocks4ever: Ženský jsou vtipný jenom když potrácí.

Leeo Loo: Feministky jsou nejnižší forma organismů. Nejsou to lidi.

Smitty Werbenjaegermanjensen: Víc než tuhle hollywoodskou odpornost bych si užil i levnou kurvu se smradlavou dírou.

Patrick Lohmann: Krotitelé kund! Komu zavoláte? XD Sony trvalo třicet let, než vyprodukovali tuhle sračku? Tak to gratuluju!

Alex Sparquis: Podle mě je jasně vidět, že studio tenhle film plánovalo lidem prodat přes strach z nařčení ze sexismu a rasismu.


GIFSoup

Reakce na tuto smršť nenávisti na sebe nenechává dlouho čekat. Leslie Jones se zaříká, že si maže twitterový účet. Paul Feig se jí zastává a nabádá diváky, aby se uklidnili.  A zbytek hereckého osazenstva pro jistotu mlčí. Studio Sony během dne vypouští trochu poupravený, druhý, mezinárodní trailer, který to ovšem schytá ještě hůře než ten první. Začínají také padat první hlavy: George Leon, dlouholetý viceprezident marketingového oddělení studia Sony, který byl zodpovědný za propagaci nových Krotitelů duchů, se podle článku v časopise Variety „rozhodl“, že společnost v květnu opustí.

Přibližně ve stejné době se na jednom vlákně na stránkách Reddit objevuje anonymní uživatel, který tvrdí, že je součástí post-produkčního týmu Krotitelů duchů a jako jeden z mála lidí již viděl jejich téměř dokončenou verzi. Přiznává sice, že musel podepisovat smlouvu o mlčenlivosti, ale protože s ním i s ostatními zaměstnanci jeho šéfové zachází jako s onucí, nemá problém tuto smlouvu porušit. V redditovém vláknu, jehož pokrácený a místy okomentovaný překlad najdete dole, tedy popisuje děj snímku a vysvětluje, co od něj mohou diváci čekat. Vše, o čem mluví, zhruba odpovídá informacím z trailerů a z dalších doposud uveřejněných uniklých zdrojů, ale přeci jen jde o jeden anonymní hlas z jednoho pochybného zdroje, takže vše berte s notnou dávkou nadhledu.

Photo by Chris Elt, Flickr, CC BY-NC-ND 2.0

První scéna se odehrává během prohlídky sídla nebo hotelu Madame Altridge. Jeden z herců ze Silicon Valley dělá průvodce a vysvětluje, že ji zamkli ve sklepení za velkými železnými dveřmi a nechali ji tam umřít. Po pár vtipech prohlídka skončí, lidi odejdou a průvodce u dveří uslyší nějaký šramot. Jde tam a začne jančit, protože se po celém sídle začnou dít různé nadpřirozené události… [úvodní scéna zde okatě přehrává začátek původního filmu, aniž by k němu cokoliv přidávala]
Pak je střih, začne hrát znělka Krotitelů duchů a Kristen Wiig je vidět, jak přichází k televizi, kde zrovna dávají seriál Krotitelé strašidel. Wiig je vysokoškolská profesorka matematiky nebo fyziky, možná obojího. McCarthy píše knihu Duchové naší minulosti, pod kterou chce jako spoluautorku uvést i Wiig, čímž by ovšem zhatila její snahy získat akademickou definitivu. Jen pro případ, že byste nevěděli, co je to Amazon, nebo byli úplně tupí, tak vám v počítači ukáže, že ta kniha bude na Amazonu. [tady jde spíš o product placement od společností Sony Voyo a Amazon] McCarthy je posedlá čínskou kuchyní, obzvláště čínskými plněnými knedlíčky. [trochu WTF snaha zavděčit se asijskému trhu]
McKinnon je taky vědkyně a spolu s McCarthy přesvědčí Wiig, aby s nimi šla do sídla Madame Altridge vyšetřit, co se tam stalo. Přijdou tam, odehraje se blicí scéna, Wiig zaječí, že jsou duchové skuteční a McKinnon to všechno natočí na kameru. Na škole, kde Wiig učí, říká ten herec ze Hry o trůny, co hrál Tywina Lannistera, že to video někdo nahrál na Youtube a Reddit, čímž se ten film asi snaží jít s dobou. Wiig dostane padáka. [podobné problémy měl i Bill Murray v prvních Krotitelích, takže tvůrci opět nepřichází s ničím novým]

Photo by Dan Telntler, Flickr, CC BY-NC 2.0

Leslie Jones pracuje jako zaměstnankyně podzemky a nějaký chlápek z hotelu přinese do stanice zařízení, kterým vyvolá nebo oživí spoustu duchů. Ona je uvidí a přidá se k ostatním krotitelkám, protože se vyzná v ulicích [tady lidé právem prskají proti rasismu – zatímco všechny bělošské krotitelky jsou vědkyně s vysokou školou, ta jedna černošská se do týmu dostane jen proto, že je z ulice].
Nový tým hledá nějakou základnu a narazí na starou požární stanici z původních Krotitelů duchů. Jenže si nemůžou dovolit nájem, tak si založí ústředí v čínské restauraci. [opět snaha zavděčit se asijskému trhu] Pak se objeví Chris Hemsworth v roli sekretářky, a sice hraje dementa, ale občas je vtipný. Wiig je jím posedlá a neustále se ho pokouší ošmatávat. [vzhledem k tomu, že tvůrci chtěli mít film feministický, možná by si měli oprášit definici feminismu a Hemsworthovi dát pokoj] Hemsworth taky mele nevtipnosti, kdykoliv zvedne telefon.
Prvního ducha krotitelky zkrotí na nějakém trapném rockovém koncertě. Jde o zeleného draka a diváci si myslí, že jde o součást vystoupení. Leslie Jones tam honí posedlý manekýn a ona na něj ječí cosi jako, „Tohle je ještě větší nářez než koncert Ushera!“ Jeden z účastníků koncertu má selfie tyč a všechno si fotí. Krotitelky potom draka zdolají, zasurfují si na rukách davu a proslaví se. Jméno Krotitelé duchů jim dají v jednom zpravodajském segmentu v televizi. Starosta města (Andy Garcia) je ale ve zprávách zesměšní a udělá z nich blázny a podvodnice.
Ten chlápek z hotelu chce mezitím vyvolat další duchy, takže za ním krotitelky jdou, ať toho nechá. Jemu ale jebne, popadne nějaký kabely, dostane ránu a umře. Jeho duch pak posedne McCarthy, a když ho z ní Jones vypleskne, skočí do Hemswortha. Ten přejede k jeho přístroji a vypustí zbytek duchů, kteří se rozlezou po celém městě.

Photo by Alan, Flickr, CC BY-NC 2.0

Hemsworth pomocí duchů kontroluje celé město (dokonce v jednu chvíli přinutí armádu k obřímu tanečnímu číslu). Krotitelky se mu postaví, on vyskočí z Hemsworthova těla a bez jakéhokoliv úvodu se jich zeptá, „A jakou formu si zvolíte vy?“ Jones mu na to odpoví, „Ten duch, kterého někdo nasprejoval na zeď v metru, byl docela roztomilý,“ a on se změní v obřího ducha z loga filmu. Fakt nekecám, je to nesmírně dementní. Pořád roste a roste, až je velký jako panelák, a neustále plká kraviny typu, „A teď zabiju všechny lidi ve městě. Hahahá!
Krotitelky se ho snaží zničit, překříží proudy, ale s duchem to ani nehne. Místo toho se v zemi vytvoří nějaký portál, do kterého se ho rozhodnou vlákat. Uvážou si kolem pasu hadici od hasičského vozu, vlezou do portálu, duch tam vleze za nimi, portál se zavře a ony na poslední chvíli vyletí ven. Město je zachráněno. Krotitelkám ale stejně nikdo nevěří. Mají teď ovšem dost peněz na to, aby si pronajali požární stanici, kam taky přesídlí. Jones na závěr poslouchá nějaký záznam na pásce a povídá, „Něco tam asi slyším. Něco jako, Jmenuju se Zuul…?“ A rozjede se krotitelská znělka a tím to celé končí.

V týdnech po uveřejnění prvního traileru dělá studio Sony asi to nejlepší, co může: nic. Hned zkraje dovolilo Paulu Feigovi a Leslie Jones napsat pár tweetů, zbavilo se George Leona, ale následně se naprosto odmlčuje a schází z očí, schází z mysli. Když v dubnu 2016 Melissa McCarthy obíhá novináře kvůli její nové komedii The Boss, na Krotitele duchů se téměř žádný novinář neptá (nebo ptát nemůže?) a ona sama se k aféře také příliš nevyjadřuje. V jednom radiovém rozhovoru maximálně zmíní, že jí trailer nepřišel příliš dobrý, ale to jen z toho důvodu, že fanoušky zmátl úvodním textem, „Před 30 lety…“ Zopakuje, že se jedná o reboot, a pak od tématu utíká pryč.

Photo by The People Speak!, Flickr, CC BY 2.0

Na konci dubna se ještě v tisku objevuje krátká zpráva o tom, že studio nechá do kin nasadit původní první film. Tato obnovená premiéra má jednoznačně za cíl oživit vzpomínku na Krotitele duchů u většinového publika, vlít staronový život do krotitelské značky a v neposlední řadě také s předstihem zaplácnout finanční ztrátu, kterou studio nejspíše utrží na rebootu.

A diváci? Jak byli původně rozlícení do běla, po pár týdnech ze sebe vybíjí všechen vztek a s přicházejícím sluníčkem necítí tak silnou potřebu krotitelky shazovat. S výjimkou krátkodobého znovuzažehnutí jejich zájmu, který způsobila v médiích šířená zpráva o nenáviděnosti traileru, se na Krotitele postupem času téměř zapomíná a proud veřejné zášti se směřuje na Batmana v Supermana. A na začátku května štafetu přebírá trailer k novému dílu videohry Call of Duty: Infinity Warfare, který během dvou týdnů dokonce nastřádává více než 2 milióny disliků! Ono je totiž jedno, do jakého filmu se aktuálně kope – hlavně že se kope do nějakého. Hlavně že si mají lidé pod rouškou internetové anonymity možnost odvést pozornost a ulevit od každodenních problémů tím, že vulgárně shodí, potupí a zneuctí práci a charakter lidí, které neznají. Taková je totiž doba. Tohle je dnes normální.

Když tedy Sony 18. května vydává druhý trailer k novým Krotitelům duchů, je zajímavé si povšimnout, že se vlna zatrollené internetové nenávisti začíná překlápět sama na sebe. Jistě, trailer má stále poměr likeů a dislikeů zhruba 1:4 a v komentářích narazíte na tu samou směsku rádoby humoru (Dennis Duncan: „Tohle bylo stejně vtipný jako popáleninový oddělení v dětský nemocnici.“), trollích oznámení (Abus Bambus: „přišel jsem jenom nechat tady dislike… čus“) a rasistických / sexistických pitomostí (Ac1DGoD: „Jsem si jistej, že ta černá je chlap převlečenej za ženskou“), nicméně komentáře jsou již mnohem umírněnější, a podstatná část z nich je dokonce… kladných…? Fanoušci píší, že druhý trailer se vydařil více než ten první; přiznávají, že se občas i zasmáli; někteří nechápou, že tolik lidí stále dává disliky; pozastavují se nad davovou mentalitou a krvežíznivostí internetu. A u druhého mezinárodního traileru dokonce převažují liky nad disliky.

Photo by Dave Doe, Flickr, CC BY 2.0

Než by ale někdo začal jásat, já si vás dovolím hned zastavit. Krotitelé duchů  to mají v podstatě už nyní spočítané. Jak to hezky vyjádřila filmová komentátorka Grace Randolph ve své reakci na druhý trailer, „Mám pocit, jako bych se ani nedívala na film, ale na reklamu na ženy ve vědě. Skoro mi přijde, jako by tvůrcům ani nešlo o to natočit dobré Krotitele duchů, ve kterých by shodou okolností hrály čtyři ženy, jako spíše o to natočit ženskou komedii a krotitelské značky využít jen jako taháku na lidi a na peníze.“ A i obyčejní diváci tenhle podraz ze strany studia – třeba i jen implicitně – cítí.

Kdo se tedy potenciálně půjde na nové Krotitele podívat? Velmi obecně řečeno, fanoušci původních filmů těžko. Muži také asi ne, protože jim celá reklamní kampaň, rozhovory s tvůrci, promo fotky atd. dávají již celé měsíce najevo, že tenhle film je prvoplánově o ženské síle, a jako takový že je čistě pro ženy. Ovšem ani všechny ženy tenhle film nezaujme, protože radikálně feministické tóny marketingové kampaně nesedí zdaleka všem. V USA se jich k tomuto politicko-společenskému hnutí hlásí jen zhruba 18 %, v Británii něco kolem 7 %. Kdo nám tedy zbývá? Fanoušci jednotlivých herců a hereček? Melissa McCarthy je na poli velkofilmů neozkoušená (a její nejnovější komedie The Boss celosvětově vydělala jen $74 milionů), zbylé krotitelky jsou téměř neznámé a Chris Hemsworth diváky láká tak málo, že jen vloni natočil hned dva stamiliónové propadáky. Potenciálních diváků je prostě málo, protože většinu těch, kteří by o film měli zájem, si studio vlastními rozhodnutími odehnalo.

Obávám se tedy, že z nových Krotitelů duchů bude pořádná finanční polízanice. Což je dost na draka, protože velkofilmů s ženskými hrdinkami je jako šafránu a kvůli takovýmhle katastrofám se jejich počet jen tak zvyšovat nebude. No jo, jenže lezením z jednoho extrému do druhého se v Hollywoodu misky genderových vah prostě vyvažovat nedají. Jednu křivdu druhou křivdou neodčiníte. Jen je škoda, že na tento studiový a režisérský omyl nejspíš nejvíce doplatí kariéry hereček v hlavních rolích, hereček, které se projektu upsaly v dobré víře, že budou točit pořádný film. No, co dodat? Vítejte v Hollywoodu.

—————

Korekce: Lucifrid

—————

Zdroje:

https://www.you tube.com/watch?v=nNFzbC0Rjr0

https://www.you tube.com/watch?v=rFCxUpGzbc4

https://www.you tube.com/watch?v=RPAklIlov-A

www.the outerhaven.net/2016/03/ghostbusters-2016-going-fail/

INDIE REVOLVER EXCLUSIVE: The Plot and Problems of Paul Feig’s Ghostbusters

George Leon Leaving as Sony Pictures’ Consumer Marketing Head (EXCLUSIVE)

https://wikileaks.org/sony/emails/emailid/64921

https://wikileaks.org/sony/emails/emailid/47366

https://wikileaks.org/sony/emails/emailid/152295

http://www.vulture.com/2014/08/ghostbusters-3-rumors-timeline.html

http://www.christianpost.com/news/ghostbusters-3-director-paul-feig-explains-why-the-film-will-feature-an-all-female-main-cast-131942/

http://theweek.com/articles/471237/long-troubled-history-newghostbustersmovie-timeline

http://edition.cnn.com/2014/08/04/showbiz/movies/paul-feig-ghostbusters/

http://www.theguardian.com/film/2014/oct/08/new-ghostbusters-paul-feig-women-reboot-stars

https://np.reddit.com/r/ghostbusters/comments/493zai/ive_seen_an_early_version_of_the_new_ghostbusters/

https://en.wikipedia.org/wiki/Ghostbusters_%282016_film%29#Development

https://en.wikipedia.org/wiki/Ghostbusters_%28franchise%29

‘Ghostbusters’ Casting: Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon, Leslie Jones

7 komentářů u Krotitelky duchů a internetové zvěře III/III

  • Nenávist vuči Krotitelkám mi připomíná českou reakci vuči všem novým filmům Zdeňka Trošky 🙂
    Sotva se objeví zpráva, že chystá nový film, už se strhne vlna negativních a nenávistných komentářů. Po první upoutávce se přidají další rejpalové a vše skončí kino-premiérou a drtivou kritikou. Kdysi tuto vlnu negativního zájmu živil Magnusek a jeho veledíla.

    Do kina mě Krotitelky nelákají, ale časem je určitě shlédnu – ze zvědavosti. Nová Fantastická čtyřka mě přesvědčila, že nemám věřit internetovému hateu. Výsledek byl ucházející – žádná tragédie. Myslím, že Krotitelky budou triková podívaná, co nenadchne, ani neurazí. Zkrátka film na sobotní večer.

    • Paralela s Troškou mi přijde výborná, ale v jednom ohledu přeci jen nefunguje. Troška je gay, takže kdyby ta paralela měla fungovat na sto procent, značná část jeho internetové kritiky by to odrážela – stejně jako je část kritiky Krotitelek sexistická a rasistická, ta jeho by měla být homofobní. Což není. Možná je to tím, že o tom moc nemluví, možná tím, že to nijak neodráží ve své tvorbě, každopádně když už si člověk čte komentáře pod články o něm, to nejhorší, na co narazí, jsou výrazy typu buran, maloměšťák, šašek, slabota, zlatá malina, bezmyšlenkový výplach, uvřískané pohádky, uječené princezny apod. Homofobních útoků je tam jako šafránu a zbylí diskutéři trolly zpravidla hodně rychle pacifikují. Upřímně řečeno mě to v českém internetovém prostředí docela překvapilo.

      S nápadem kouknout se na Krotitelky s odstupem času souhlasím. Triků v tom filmu bude asi hodně, ale pokud vyloženě nechcete vidět některou z hereček na velkém plátně, nevidím důvod, proč si nepočkat, až to poběží v televizi. Což se dá ostatně říct i o všech ostatních filmech Paula Feiga…

      • Troška s veřejným coming outem přišel hodně pozdě, takže se jeho orientace už neřeší, protože už je ve věku, kdy to nikoho nezajímá – ani české diskutéry. V jeho tvorbě se vyskytují gay-elementy, ale protože se o jeho orientaci veřejně nevědělo, nikdo si jich nevšiml. Např. zženštilý farář Otík a jeho věrná parta důchodkyň, výběr mladých mužských představitelů a jejich věčné rozhalenky nebo odhalené hrudníky.

        Troškova tvorba byla ze začátku jeho kariery dost kvalitní, ale po převratu to šlo z kopce….jak už jsme kdysi spolu řešili – s koncem státního filmu a příchodem producentů, poklesla kvalita filmů z důvodu výdělku. A Troška najednou nebyl obklopen kvalitním zázemím a narostl mu tvůrčí hřebínek. A odrazilo se to i na jeho filmech a egu.

        Než se Krotitelky dostanou do televize, tak na ně možná zapomenu. 🙂

  • a nebude toto hejtovanie, len nová forma marketingovej kampane sony?
    zaplatiť klikaciu farmu v indii zvládne aj posledná upratovačka v SONY,

    takže na BB nebola robená žiadna reklama, a predsa o filme viem viacej ako o filmem War Craft;)

    • Nemyslím si, že by Sony platilo lidi / boty, aby jim dávali disliky a oni si na tom mohli vystavět marketingovou kampaň. To zní až příliš konspiračně a v podobném duchu jako ty zvěsti o selektivně promazávaných komentářích.

      Je ale nepochybné, že té nenávistné vlny firma využila a svezla se na ní. A lidé jí to zbaštili. Když se dnes podíváte, co se o filmu píše, jakákoliv kritika je okamžitě smetena ze stolu coby misogynní výžblept sexuálně frustrovaných tween paniců. Fanboyové si za to ale podle mého mohou sami, protože v době vydání prvního traileru neukočírovali emoce a až příliš si užívali všechen ten internetový hejt.

  • Hmm pozerám, že tento článok je to 2x. Tak sa skopírujem.

    Tak zrovna som dopozeral Telesync a ukázalo sa, že popis príbehu celkom sedel. V podstate úplne. Obrazovo si myslím, že film zachoval dekórum, obrovské množstvo cameos bolo milé, ale nejak to nemalo atmosféru pôvodných Ghostbusters. V princípe som bol príjemne prekvapený, že to nie je tak hrozné (ostatne ako sa niekde pripodobňovali filmy Zdeňka Trošky – nie sú dobré, ale zase na 0/5 to fakt nie je).
    Keby sa to volalo nejak inak a nadväzovalo to na tradíciu Ghostbusters, mohlo to byť ok. Takto to je proste… Do kina by som na to nešiel.

    • Přesně tak. Jak jsou ty články dlouhé, je třeba je dělit. Každý kousek vychází pravidelně zde na hlavní stránce, a když je článek dovydaný, celý se přesune do Archivu.

      Hlas rozumu, který film neposílá do háje jen proto, že to dělají ostatní 🙂 Jinak ale naprosto souhlasím – kdyby nešlo o předělávku, tvůrci by si ušetřili spoustu starostí. Problém je, že dnes by žádné studio v životě nepřikleplo tolik peněz ($144-154 milionů) na originální film, nevypodložený knihou, jiným filmem nebo jakoukoliv další zajetou značkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.