Jinde přidáno

11. 4. – Hlod 60

24. 3. – Hlod 59

14. 3. – Hlod 58

22. 2. – Hlod 57

10. 2. – Hlod 56

Premiéry v hledáčku

Wonder Woman

v kinech od 1. 6.

Seriálové tipy
Kontakt & FB

David Koranda

Jumpstar @ seznam.cz

——-

Facebook-logo-PSD

TOPlist

HLOD 58 ← → HLOD 60

HLOD 59 – 24. 3. 2017 – Tento hlod můžete brát jako takové drobné rozšíření článku o povinnostech herců: Hrozně mě štvou otázky moderátorů ve všemožných talk-shows, které se točí kolem toho, co by se s herci stalo, kdyby si pustili pusu na špacír a vybrebentili divákům nějaký zásadní detail zápletky z filmu nebo seriálu, kterému aktuálně dělají reklamu, nebo do kterého byli zrovna obsazeni. A štvou mě ani ne proto, že by ty otázky byly hloupé, ale proto, že se divák nikdy nedobere kloudné odpovědi.

Herci svou odpověď totiž většinou zahrají do outu. Chvíli mlčí, nervózně se rozhlíží a pak se pokusí o nějaký rádoby vtip s násilným subtextem. Felicity Jones se takhle vyhnula pořádné odpovědi u Grahama Nortona, když u něj byla kvůli snímku Star Wars: Rogue One – zamumlala cosi o tom, že kdyby se nějakým způsobem prokecla, studio by ji nechalo zabít. Daniel Craig s Judi Dench hovořili během promo kampaně k bondovce Skyfall o odstřelovačích, Charlize Theron, která zrovna dělala reklamu Prometheovi, o zásahových jednotkách, které se měly zhoupnout na laně do studia a umlčet ji. A takhle se neustále plká a mlží a lidé se smějí, protože čím více implikované krve a násilí, tím více humoru. Zřejmě. Mně ale tyhle odpovědi nestačí a hádám, že pokud na tyhle stránky chodíte pravidelněji, tak vám také ne. Tak co se zamyslet nad skutečnou odpovědí? Co by se herci nebo herečce reálně stalo, kdyby o filmu vyžbleptli něco, co neměli?

Photo by stevebustin, Flickr, CC BY-ND 2.0

V první řadě by je čekala mastná pokuta. Tohle je ta nejnudnější část trestu, kterou mají specifikovanou už ve smlouvě – stejně jako povinnost podílet se na marketingové kampani tak, jak studio uzná za vhodné. Čili včetně délky kampaně, počtu zemí, kam se pojede, někdy i konkrétně specifikovaných pořadů, jichž se herci musí zúčastnit. Kromě toho by ale neopatrného herce čekal podstatně horší, dlouhodobější trest. Hollywoodští byznysmeni všechno převádí na čísla. A teď si vezměte, že by třeba Bruce Willis během promo kampaně k Šestému smyslu prozradil, že je jeho postava celou dobu mrtvá. Lidé by byli překvapení, možná zklamaní z toho, že o překvapení příšli, a… šli by na film? Když už by věděli, jak dopadne? Těžko. Studio by tak nenávratně přišlo o hromadu peněz, a všechno by to byla hercova vina. Na místě by tedy byla otázka, jestli by studio herci ještě někdy svěřilo nějakou zásadní roli. Nebo jakoukoliv jinou roli. Jestli by studio herci s čímkoliv věřilo, jestli by se mu chtělo riskovat, jestli by si raději nenašlo někoho spolehlivějšího. Z článku o hercích ostatně víme, že je Hollywood plný nadějných umělců, kteří jen čekají, až jim někdo dá šanci…

Jeden dva menší přešlapy se ještě dají omluvit, ale pokud by se situace opakovala, herec by měl po kariéře, protože by mu žádný producent, žádný zástupce studia nevěřil natolik, aby riskoval potopení celého projektu a škraloup na vlastní kariéře. Proto jsou herci tolik obezřetní, aby náhodou někde něco neřekli. Kecičky o odstřelovačích jsou skvělá zástěrka, ale v porovnání s realitou je to procházka růžovým sadem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.