Jinde přidáno

11. 4. – Hlod 60

24. 3. – Hlod 59

14. 3. – Hlod 58

22. 2. – Hlod 57

10. 2. – Hlod 56

Premiéry v hledáčku

Wonder Woman

v kinech od 1. 6.

Seriálové tipy
Kontakt & FB

David Koranda

Jumpstar @ seznam.cz

——-

Facebook-logo-PSD

TOPlist

Herci a herečky 43/47: Sociální sítě II/II

Photo by Tanja Cappell, Flickr, CC BY-SA 2.0

Nejvtipnější na všech těch účtech celebrit na sociálních sítích je, že velkou část z nich ve skutečnosti ony celebrity vůbec nespravují, natožpak aby s jejich pomocí osobně komunikovali se svými fanoušky. Jelikož mají spoustu jiné práce a nemají každý den hodiny a hodiny na to, aby vysedávali u počítače nebo něco datlovali do chytrého telefonu, najímají si „manažery sociálních médií“. To jsou lidé, občas celé společnosti, kterým herci, herečky, zpěvačky, zpěváci a další celebrity platí až šesticiferné částky za to, aby se starali o všechny jejich sociální účty, nahazovali tam pravidelně reklamní i nereklamní obsah, reagovali na fanoušky a lajkovali, co podle smluv lajkovat mají.

Aby měli korporátní investoři pocit, že když do herce či herečky investují peníze (aby jim dělala na svých účtech reklamu), tak se jim ta investice vrátí, je potřeba fanouškovskou základnu neustále zaměstnávat. Lisa Jammal z agentury Social Intelligence Agency říká ve skvělém článku Claudie Rosenbaum, „Když má hvězda narozeniny, snažíme se komentovat a lajkovat co možná nejvíce fanouškovských vzkazů a přání. Přijde nám to tak lepší než udělat jedno děkovné video, a to tam nahrát. Angažovat fanoušky je velmi důležité. Ohromně důležité. Právě vysokou angažovaností se rozšiřuje fanouškovská základna. Čím jsou lidé na sociálních sítích angažovanější, tím vám budou loajálnější.“ No, loajálnější…

A tímhle sedostáváme k největšímu úskalí sociálních sítí, největšímu nebezpečí, které na herečky a herce na internetu číhá. Zkuste si představit, že jste v pozici, kdy musíte každý den vyplodit nějaký obsah na svůj facebookový, twitterový nebo instagramový profil. Nejlépe na všechny tři. Dříve nebo později vám dojdou nápady, takže sklouznete do vlastního života. „Tohle jsem měl ke snídani.“ „Takhle si po večeru lenoším v obýváku před televizí.“ „Na procházce se psem.“ „Moje oblíbená kavárna.“ „Teď jsem zrovna v téhle restauraci. Objednala jsem si rybu. Hele.“

Photo by Patrick Nygren, Flickr, CC BY-SA 2.0

Tyhle zprávy jsou v první řadě padlé na hlavu, ale hlavně – co kdybych byl šmejd, stalker, úchyl nebo vrah? Vždyť mi ty celebrity obsahem svých účtů jen tak, aniž by si to třeba i uvědomovaly, ukazují, jak to vypadá u nich doma, ukazují mi, kde bydlí, s kým tam bydlí, jaký mají přibližně denní rozvrh, a pak mi ještě podávají aktualizovaný přehled o tom, kde se zrovna nachází! Takových informací by šmejd, stalker, úchyl nebo vrah přece mohl krásně využít, ne? Ano, a děje se to častěji, než byste řekli.

Jen vloni v prosinci si jeden Texasan zjistil z Instagramu, kde je zrovna Kris Jenner, skočil na autobus a nakráčel si to až do její kanceláře, kde zrovna nahrávala nějaký nový příspěvek na zeď. Devatenáctiletý kluk z Kansasu se vloupal zpěvačce Laně Del Rey do garáže a celou dobu o tom na Twitteru podával žhavé informace. Další žena se podívala, kde se bude zrovna nacházet Chris Brown, zjistila, že jede domů, počkala si, až bude otevírat bránu, vlezla mu skoro do domu a odmítala odejít. A v květnu 2016 využili lupiči sociálních sítí, a když z Twitteru a Instagramu Kevina Harta viděli, že je herec mimo město, vloupali se mu do domu a ukradli mu elektroniku a oblečení za půl milionu dolarů.

Photo by Ed Hunsinger, Flickr, CC BY-NC 2.0

Nejhorší je, že si tohoto nebezpečí všelijaké hollywoodské hvězdy kolikrát ani nejsou vědomé. Mary Lopez, losangeleská policistka z útvaru pro potlačování hrozeb, si v článku Claudie Rosenbaum vybavuje, jak jednou pracovala s nesmírně vyděšenou herečkou, která absolutně nechápala, jak se její stalker mohl objevit před dveřmi jejího hotelového pokoje. Jak jen mohl vědět, kdy a kde bude? „Tak jsem si od ní vzala telefon, najela na Twitter a ukázala jí, co tam psala. Teprve v ten okamžik jí došlo, že to lidem vlastně sama řekla. Tyhle celebrity si myslí, že si jen tak tweetují, že to nic neznamená. Jenže člověk nikdy neví, s kým komunikuje. Nikdy nemůže vědět, jestli na druhé straně nesedí někdo, kdo je třeba duševně nestabilní. Na světě je spousta lidí, kteří jsou celebritami přímo posedlí, a oni s nimi tímhle způsobem mluví a přiživují jejich posedlost.“

S tou duševní nestabilitou Lopez nepřehání. Většinou se v těchto případech mluví o lidech s neléčenou schizofrenií, erotomanií a bipolární poruchou. Problém je v tom, že jakmile nějakého takového člověka zaujmete a aktivitou na sociálních sítích ještě podpoříte jeho bludné představy, může to mít dost nepříjemné následky. Kdybyste s ním po krátké konverzaci chtěli ukončit veškerou komunikaci, „může se naštvat,“ jak tvrdí forenzní psycholog Reid Meloy. To se může projevit třeba tím, že začne stupňovat svůj zájem, zaměří se na třetí osobu, někoho blízkého dané celebrty, atd.

Photo by shell belle, Flickr, CC BY-NC 2.0

—————-

A o tom si řekneme zase příště. Četl se vám dnešní kousek dobře? Co si o něm myslíte? Dejte vědět dole v komentářích.

—————-

Korekce: Lucifrid

—————

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.